Thursday, November 12, 2009

sungai,roda,langit?

ape bnde ni sume?
org kate "langit tak selalunye cerah, hari tak selalunye indah"
cikgu kate " hidup ini bagaikan roda, mungkin aje kita di ats atau dibwh"
sc kate " hidup ini bagaikan sungai, ade pasang surut "

mungkin inilah yg menggambarkan keadaan aku skrg.
im so down, so upset.
but waitt, its doesnt mean aku tak redho dgn ape berlaku.
just.. :(

smlm hariku bermula dgn baik.
everything is nice , untill the disease comes back.
its attacked me with its super duper power.
smpai peristiwa meng-down-kan diriku berlaku.

apakah perkara yg anda akan buat bg menggembirakan org yg anda sayangi?
sudah tentu anda akn membuatnye gembira & mahu kelihatan sempurna kan?
im trying to do tht, but unfortunately the disease attacked me until im out of control.
i feel so upset bcse of dia.
"sorry" tht is the only word i could say .
but there has no answer from dia.
did "dia" angry?
will "dia" hate me?
these kind of questions keep poping in my mind.



but alhamdulillah,
my religion, ISLAM taught me that everything hv the solution.
tht is a beautiful word comes from Allah.
AL -QURAN, zikir, yess sure, im really sure.

"hai jiwa yg tenang.kembalilah kepada tuhanmu dengan hati puas dan diredhai-Nya. Maka masukklah ke dlm jemaah hamba-hamba-Ku, masuklah ke dalam syurga-Ku. "

aku kembali kepada-Nya.
alhamdulillah semuanye bertambah baik selepas itu.
semoga aku pasrah & redha dgn ketentuannya.
semoga aku diberi kekuatan utk bersemuka dgn si dia.
semoga saja yg terjadi adalah yg terbaik.
aminnn ya rabal a'lamin.



No comments:

Post a Comment